Indiferent că vorbim de o companie nou înființată, de o companie aflată la maturitatea activității sale economice sau de o companie care se dorește a fi lichidată, posibilitatea ca acea companie să facă obiectul unei inspecții fiscale din parte autorităților este prezentă întotdeauna. Putem spune din experiența proprie că procedura de inspecție fiscală se poate dovedi de multe ori greoaie, costisitoare din perspectiva timpului și a resurselor afectate, putându-se ajunge chiar la blocarea activității departamentului financiar-contabil.
Dacă inspectorii ANAF sunt deja la uşă, mai sunt încă o mulţime de lucruri de salvat şi de făcut, chiar pe ultima sută de metri.
Totodată, buna cunoaștere a cadrului legal și modul de prezentare a informațiilor și documentelor, poate face diferența între o decizie de nemodificare a bazei impozabile și una care stabilește în sarcina companiei impozite suplimentare semnificative și accesorii pe masură. Pentru a veni în sprijinul activității dumneavoastră, vă oferim suport în legatură cu posibile acțiuni de inspecție fiscală, după cum urmează:
- Asistență pentru pregătirea documentației suport, în scop preventiv, înainte de începerea unei proceduri de inspecție fiscală;
- Asistență pe parcursul derulării procedurii de inspecție fiscală, ce poate consta în: însoțirea la discuții cu organele de inspecție fiscală, suport în pregătirea notelor explicative solicitate de către organele de inspecție, suport în pregătirea și prezentarea documentelor care susțin starea de fapt fiscală a societății;
- Asistență pentru pregătirea punctului de vedere al contribuabilului; asistență în faza de contestare a concluziilor raportului de inspecție fiscală, constând în pregătirea contestației sau revizuirea sa. Depunerea contestației este condiție obligatorie pentru a putea merge în instanță.